Forum Zipp-Forum.pl skutery, motocykle!
Największe w Polsce forum motocykli i skuterów marki Zipp, Zico, Yamaha, Kingway, Keeway, Aprilia, Honda, Barton, Benelli, Kymco i inne!

Pytania/Problemy/Usterki/Serwis [Motocykle] - ZIPP PRO 50 silnik 110/125

patryx6 - 2012-06-05, 18:44
Temat postu: ZIPP PRO 50 silnik 110/125
Siemka mam pytanie, otóż chce kupić nowy silnik do zippa pro 50 i nie umiem znaleźć odpowiedniego z rozrusznikiem znalazłem ten http://allegro.pl/silnik-...2371307151.html i czy w nim będe miał ładowanie ?
michal14 - 2012-06-05, 19:25

Strasznie drogi ten silnik. Chcesz mieć pół automat czy biegowy bo na tej aukcji jest pół automat? Mototools ten użytkownik z allegro miał silniki z 6 cewkami, ale teraz nie ma żadnego wystawionego. Ja znalazłem coś takiego tańszy tylko jak w przypadku aukcji którą ty podałeś trzeba się zapytać ile cewek ma ten silnik.
kedar006 - 2012-06-05, 19:33

Jeszcze musisz się zapytać jak silnik ma biegi, bo większość silników na allegro ma wszystkie biegi w dół, jak chcesz tak mieć to nie będziesz miał problemu znaleźć silnika, a jeśli chcesz mieć tak jak we wszystkich motorach to będziesz miał problem zajść taki nowy silnik (wiem, bo sam mam taki problem).
Zipp3k - 2012-06-06, 06:33

Te silniki mają wszystkie biegi w dół. Najlepiej spytaj ile cewek, jak 6 to znaczy, że możesz śmiało brać. Oczywiście ten tańszy, bo to niczym się nie różni.
patryx6 - 2012-06-06, 08:25

michał14 No tak ale czy wejdzie mi ten silnik do pro 50 ? I trochę głupio że wszystkie biegi w dół ale to już szczegół.

[ Dodano: 2012-06-06, 09:52 ]
Ten http://allegro.pl/silnik-...2371307151.html silnik ma biegi normalne przynajmniej ma tak napisane zobaczcie sobie 1N234 . przykładowo ten http://www.rooader.pl/okno_ara.php?gal=1109 ma wszystkie w dół po rysunku widać, to już nie wiem.

LowMan - 2012-06-06, 12:16

Te "prawdziwe" 125, które wygląda identycznie jak od Pro 50 (owal osłaniający a nie kółko) i ma 6 cewek (SR itp), ma być w dostawie w połowie czerwca.
Sprzedający obiecał, że da mi znać je będzie je miał na stanie.

Zipp3k - 2012-06-06, 12:32

LowMan, te prawdziwe 125 to 110.. Podał bym fajny link, ale nie można reklamować innych for. :( To jedna wielka china 110. ;P
Jedynie Zongshen i Lifan mają 125cc.

patryx6 - 2012-06-06, 13:03

LowMan, to jak byś mógł napisałbyś mi namiar na tego sprzedającego? Bardzo bym prosił.
Herra - 2012-06-06, 13:07

Nie lepiej przerobić oryginalny silnik z zippa? Wał + cylinder?

http://allegro.pl/cylinde...2346095135.html - cylinder
http://allegro.pl/wal-kor...2331257470.html - wał
http://www.youtube.com/watch?v=sDkj8zvPw4g instrukcja

Co o tym myślicie?

patryx6 - 2012-06-06, 13:15

Może i tak ale ja mam silnik 72ccm i od miesiąca jest u "PRO" mechanika skrzynia sypnęła się po 1600 km przejechanych na nowym cylku ogólnie silnik ma przejechane 9600km, 8000 jak się zatarł przez filter bo pękł pewnie by jeszcze trochę pochodził. Lepiej odrazu silnik bo skrzynia długo ci nie wytrzyma chyba, że na silniku masz mało przejechane.

Polskie znaki !//b96

[ Dodano: 2012-06-06, 12:39 ]
Jeszcze do tego głowice bo od 50ccm nie ogarnie i będzie słabszy

michal14 - 2012-06-06, 13:49

Głowica od 50 nie pasuje już do 72(bije tłok o zawory), ale głowica od 72 do 110 podejdzie. a jak chcecie mieć koniecznie większą pojemność to np. można kupić cyla 88, wtedy tylko głowica od 72 lub 110 i nic więcej. Do 110 musisz kupić cyl,szpilki, łańcuszek rozrządu 84 ogniwa,wał.
kedar006 - 2012-06-06, 18:14

patryx6 o co ci chodzi z tą skrzynią, dlaczego ona nie wytrzyma jak się przerobi silnik na 110??
patryx6 - 2012-06-06, 20:22

nie chodzi mi centralnie o skrzynie że nie wytrzyma ale z takim przebiegiem co ja miałem prawie 10000km to nie opłaca sie przerabiać
LowMan - 2012-06-09, 12:37

Dostałem dzisiaj maila od sprzedawcy silników (nick allegro: mototools).

Tak na wszelki wypadek: udostępniam to tylko i wyłącznie jako informację, którą posiadam (bo byli tacy, co się pytali). Nie mam nic wspólnego ze sprzedającym i w żaden sposób nie jestem związany ze sprzedażą.


Cytat:
Witam

W tym tygodniu będą dostępne silniki 110-125 cc
Przyjmujemy juz zamówienia. Wysyłka w wtorek / środę

Silnik 110 cc z gaźnikiem w wbudowanym kranikiem i filterkiem ! ( koszt samego gaznika to 79 zł) NOWOŚĆ!!
Kopajka, dzwignie zmiany biegów
Iskrownik 6 cewek 12V, skrzynia typowo motocyklowa 1-0-2-3-4 a nie wszystkie w dół jak u innych !! ! NOWOŚĆ
110 w cenie 725 PLN
MAMY 2 MODELE TAKI JAK NP. W GB STREET ORAZ DRUGI JAK OGARZE 900



Silnik 125 cc z gaźnikiem w wbudowanym kranikiem i filterkiem ! ( koszt samego gaznika to 79 zł) NOWOŚĆ!!
Kopajka, dzwignie zmiany biegów
Iskrownik 6 cewek 12V, skrzynia typowo motocyklowa 1-0-2-3-4 a nie wszystkie w dół jak u innych !! ! NOWOŚĆ
Cena 839 PLN
MAMY 2 MODELE TAKI JAK NP. W GB STREET ORAZ DRUGI JAK OGARZE 900

SILNIK CROSS - BEZ ROZRUSZNIKA - BEZ GAZNIKA 600 ZŁ Z GAZNIKIEM 650 ZŁ
Kopajka, dzwignie zmiany biegów

Zipp3k - 2012-06-09, 13:10

Dodam, że te silniki CROSS mają krótkie biegi.
Browar - 2012-06-09, 15:37

Zipp3k, to zależy od przełożeń.
Zipp3k - 2012-06-09, 15:43

Browar2t, no o to mi chodzi, że fabrycznie w tych CROSS masz tak skrzynie, że ma bardzo krótkie biegi. Zębatki dużo nie pomogą. Wiem to na przykładzie dwóch łosi, taki jak ma Myszaak i taki jak mam ja. Jego max na TYM SAMYM silniku to ok. 60 a na moim silniku 71. ( Teraz ma 125cc koks. :D )
patryx6 - 2012-06-09, 16:24

to fajnie z tymi silnikami bo nie wiem czy mechanik zdoła naprawić mój we wtorek sie dowiem jak nie to kupuje nowy. Akurat wbiłem na emaila i dostałem własnie tą samą wiadomość od mototools
msgcrew - 2012-06-09, 20:11

Panowie...kurcza...czytam o tym iskrowniku. Niby powinien być 6cio cewkowy. Generalnie silnik, który zakupiłem i zamontowałem wygląda identycznie jak te podane na początku posta (tyle, że w manualu). Czy fakt, że za żadne skarby świata nie mogę odpalić niuni może wynikać z faktu, że jest tam nieodpowiedni iskrownik? Jeśli tak to czy można takowy zakupić osobno?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Poleją się piffa jak co.
Pooozdro i wracam do meczu :) .

TheZippPro - 2012-06-19, 21:56

Jeśli chcesz wstawić cylek tłok i pierścienie 72 cmm do zippa pro 50 to może ci nie wytrzymać skrzynia i rozrusznik ;)
Herra - 2012-06-19, 23:01

TheZippPro, nie masz racji. Ja zrobiłem już ponad 2500km na 80cc i nie miałem ani jednej awarii. >,< A biegi zmieniam na okrągło i lubię się pobawić w zrywy, palnie gumy itp., na czym najbardziej cierpi skrzynia biegów i łańcuch...
Z rozrusznikiem też nie ma najmniejszego problemu.




Zwróć uwagę na interpunkcję, ortografię.../J.

patryx6 - 2012-06-20, 17:43

Ja teraz kupiłem silnik 110 ccm na allegro jutro przyjdzie. Miałem 72ccm 1600km przejechane na cylku ale skrzynia poszła ogólnie zipp przejechał 9600km nie narzekam 8000km zrobiłem na 50ccm




//chemik75.

chemik75 - 2012-06-20, 20:18

msgcrew, Ja zakupiłem 125ccm (6 cewek) i z rozrusznika nie odpala tylko z kopki lub na pych, chyba że aku. ładowane na prostowniku to 2-3 razy odpali. :/ Ogólnie słabe ładowanie, jak włączę światła to spada do 10,5V i wywala akumulator a na wolnych obrotach tak 12.3V. W 50ccm nie było problemu z akumulatorem, nawet w zimie, to chyba cewki z niego przeszczepie.
msgcrew - 2012-06-20, 22:14

chemik75, a gdzie owego iskrownika szukać?? Moje maleństwo nie pali ani z elektryka ani z kopy. Na pych też nie idzie :( Lipiec już tuż-tuż, wyjazd do "Toronto" a niunia nie jest na chodzie :(( ( A chciałbym przed wyjazdem jeszcze ją w miarę dotrzeć bo jak padnie w trasie to będzie wielka kaplica :((
P.S. Ostatnio testowałem niby naładowany aku i też nie daje rady...nawet z klaksonem - podejrzewam, że umarł przez zimę - nawet trzymany w domu.
Pooozdro!

chemik75 - 2012-06-21, 15:00

msgcrew, Iskrownik/stator 6-cewek wygląda tak lub podobnie:
http://online.mortch.com/...ole-Stator-Comp

msgcrew napisał/a:
a gdzie owego iskrownika szukać??
msgcrew, A jest on pod obudową przy dźwigni zmiany biegów:

msgcrew - 2012-06-21, 20:18

chemik75, dzięki za wskazoofki :) ) Trzymaj browar!
Poozdro!

patryx6 - 2012-06-22, 09:51

Przyszedł już silnik http://allegro.pl/silnik-...2416974013.html zamontowałem go ale jest on troche zadługi minimalnie dotyka ramy musze go podnieść albo przesunąć do tyłu o jakieś 2mm. Poza tym wszystko ładnie chodzi biegi chodzą delikatnie lepiej niż w orginalnym silniku od pro50 pali z rozrusznika i wszystko pięknie ładnie.

[ Dodano: 2012-06-22, 08:56 ]
Mam taki problem bo mam 2 żółte kabelki (ładowanie, światła) przy silniku, a przy ramie żółty i różowy i teraz mam dylemat jak to podłączyć czy jak podłącze kabelek od ładowania do świateł to może sie coś stać ?

[ Dodano: 2012-06-22, 14:18 ]
już naprawiłem ten problem :tańczy:

kedar006 - 2012-06-22, 17:16

patryx6 i jak podłączyłeś te kabelki? Bo sam będę kupował ten silnik i chcę od razu wiedzieć.
patryx6 - 2012-06-22, 21:47

Poprostu sprawdzałem podłączyłem woltomierz do akumulatora odpaliłem i wsadzałem kable jak leci jak ładuje to znaczy że działa nic nie popalisz więc śmiało sprawdzaj ;D
chemik75 - 2012-06-23, 15:55

patryx6, Ja u siebie lewarkiem rozgiąłem 10mm i jest ok. Nie trzeba rozwiercać otworów, bo trzeba by wszystkie nawet górne mocowanie.
patryx6 - 2012-06-23, 21:36

chemik75, Dzięki za podpowiedź ale już sobie poradziłem podniosłem silnik do góry i jest dobrze no na podkładkach ale na tą chwile musi starczyć

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group