Forum Zipp-Forum.pl skutery, motocykle!
Największe w Polsce forum motocykli i skuterów marki Zipp, Zico, Yamaha, Kingway, Keeway, Aprilia, Honda, Barton, Benelli, Kymco i inne!

Czy warto to kupić/czy pasuje/co lepsze? - Co lepiej kupić? Romet zetka 50 czy Zipp Pro 50

kedar006 - 2011-03-13, 20:06
Temat postu: Co lepiej kupić? Romet zetka 50 czy Zipp Pro 50
Witam!
Zamierzam kupić motorower ale nie wiem co wybrać Romet ma inny silnik i pionowy cylinder, mówią że jest lepszy, zipp zatem jest dużo ładniejszy, mam jeszcze pytanie jakie są plastiki w zipie?
Który motorower po odblokowaniu będzie miał lepsze osiągi?

simplibestia - 2011-03-14, 14:48

Moim zdaniem osiągi będą porównywalne. Nie jest to 125'ki które urywają łeb jak Aprilia czy Yamaha, ale Zipp daje dużo frajdy z jazdy. Mi się nim bardzo dobrze jeździ i powiem szczerze że jak na wschodnią maszynę zbiera się bardzo dobrze. Plastiki są mocne i fajnie pomalowane. Owiewki są trochę bardziej sportowe niż w zetce, co daje fajny efekt, bo dzięki temu motor wyróżnia się na ulicy.
kedar006 - 2011-03-14, 21:32

Zipp pro 50 ma jakieś schowki?
Niektóre ścigacze są zbyt nie wygodne na dłuższe trasy, też jest tak z w zipie?
Zipa produkują w Polsce ale z chińskich części tak samo jak Rometa?
Czy w zipie został rozwiązany problem wibracji przy dużych obrotach?

Mania - 2011-03-15, 11:52

Kup coś starszego a markowego :D
Bo z tymi chińskimi to nieraz niezłego szału można dostać :D

Mati55 - 2011-03-15, 13:32

Jak sie dba ! Tak się ma! Zadbasz o skuter, motor to i chiński przejedzie 30 000 km...i sie nie rozpadnie...A kupisz "oryginalny" używany i ci się rozleci po 2000 km...!

bestia x2 ;D

kedar006 - 2011-03-15, 21:18

może się ktoś wypowiedzieć kto ma tego pipa pro 50 lub wie? bo się wyżej pytałem czy:
Zipp pro 50 ma jakieś schowki?
Niektóre ścigacze są zbyt nie wygodne na dłuższe trasy, też jest tak z w zipie?
Zipa produkują w Polsce ale z chińskich części tak samo jak Rometa?
Czy w zipie został rozwiązany problem wibracji przy dużych obrotach?

Myszaaak - 2011-03-18, 18:59

Idź do salonu i zobacz jak ci się siedzi na tym i na tym a takie pytanie ^^ po co kupować coś czego nikt ni ma ?? lepiej kup coś bardziej popolarnego ze stajni zippa. Wiesz jednak jak kupisz coś co nikt nie ma to może być ciężko o części i nikt za bardzo nie będzie umiał ci pomóc. Wiesz odpowiednikiem Rometa Zetki 50 w Zippie jest Naked 50.
Rich - 2011-03-21, 15:22

1. Nie, nie ma schowków.
2. W miarę wygodne.
3. Tak.
4. Przykro mi, ale tego nie wiem.

Mam nadzieje że pomogłem : ) Jak by nic Ci to nie szkodziło to możesz postawić piwo ;)

Myszaaak - 2011-03-21, 16:47

Czemu nie przywitałeś się ?? Jak możesz pisać wygodny i tyle ( może ty masz 160 cm a on 190 i co ?? ?) Radze ci pójść do salonu zippa i rometa i wtedy wybrać
Zohan - 2011-03-21, 20:07

Zobacz też jakie kapcie ma Pro 50 . 140 jest na tyle. Zetka takich nie ma więc i trochę więcej ci wypije :P
Mati55 - 2011-03-21, 20:17

Dzisiaj przejezdzajac koło salonu zippa, zdaczylem zobaczyc Zippa PRo 50 :D !! ! Wyglada, no jednym slowem - ...Zaje..iscie...!!! :D
simplibestia - 2011-03-21, 20:20

Zohan, proszę Cię... :lol:
GrzesQ - 2011-03-21, 21:59

Zohan, szczerze powiedziawszy współczynnik oporu toczenia na szerszej oponie, jest równoważny wadze kierowcy pojazdu.
Innymi słowy:
Bardziej ważna jest waga kierowcy, aniżeli szerokość opony.
Bo przykładowo:

Ważę 80kg, 192cm wzrostu, przy pałowaniu, spalanie= 2,5- 2,8L, oczywiście mówimy tu jeszcze o 49ccm.
Znajomy waga 55kg, 165cm, dzieciak 13 lat. Moto, Ferro 901. Szerszy lak, duży motorower, (właściwie motocykl, bo seryjnie ma montowane 72ccm) Nie raz widziałem, jak wywraca się na nim, siłą rzeczy, bo jest zbyt wielki dla niego. Pomijając ten fakt, moto spala do 2L na 100km. I ferro nie jest blokowany...
Więc cała zabawa ze spalaniem nie jest związana ze spalaniem, tylko ze wzrostem i wagą kierowcy. (Opór powietrza, oraz ciężar z jaką ciało działa na daną powierzchnie).

Dżejdżungla - 2011-03-21, 22:06

To jeszcze wrzucę ja od siebie - to czy opona szersza zabierze v-max i da więcej do spalania... A kij z tym! Co wy, rakiet nie macie więc bez przesady :D
Szersza opona jest po to, aby na wprost była lepsza stabilność. Fakt - w łukach węższe opony są lepsze, ale nie zapewniają takiego samego feedbacku. Więc spokojnie - wybór węższej czy szerszej opony to nie wybór pomiędzy v-max 70 a 73 i spalaniem 2 a 2,5l tylko komfortem jazdy. :) Chyba że ktoś naprawde potrzebuje minimalnego spalania, no to OK.

Zaś GrzesQ bardzo ładnie opisał zasadę.

Rich - 2011-03-22, 15:51

Ja ci jeszcze raz poradzę, weź zetke.
Myszaaak - 2011-03-22, 18:13

Ja też ci radze zetke ! pro 50 nikt nie mam a to duży argument . W zippie jak coś to naked jest odpowiednikiem rometowskiej zetki tak w po za tym .
simplibestia - 2011-03-22, 18:38

Gdyby wszyscy patrzeli na to kto co ma, to po drogach jeździły by Roxany, coliberki i Aprilie RS, bo życie jest po to by próbować nowych rzeczy ^^ ^^ ^^

Z resztą nie ma mechanika, który by sobie z tym nie poradził... ;]

Myszaaak - 2011-03-22, 19:04

Ja jako chyba jedyny mam ragera na tym forum ^^ więc coś o tym wiem . Ale zobacz każda maszyna zippa ma odpowiedniki w innych firmach a zipp pro 50 nie ma .Zakładam że będzie to 1 moto czyli gleba jest możliwa a jak połamią się plastiki których nie mało to co ?? ?? Zobacz ile jest porad rad itp np do simpli .
simplibestia - 2011-03-22, 19:13

Kurcze, jak będzie jeździł tak będzie miał, to jest ryzyko jakiego wiele w takich sprawach, ale kiedyś nie było jakichkolwiek porad na temat simpli i użytkownicy, moim zdaniem głównie dzięki Hardemu i z jego największym wkładem w to rozpracowali simpli, co do śrubki ;)
A jeżeli chodzi o porady co do mechaniki i przeglądów to na pewno będziemy potrafili mu pomóc, bo silnik tego zipp'a to nie jest jakaś nadzwyczajna konstrukcja.

Myszaaak - 2011-03-22, 19:45

Ta sama to w reszcie 50 nie nasza sprawa co wybierze ^^
GrzesQ - 2011-03-22, 22:51

Tak więc wypowiem się co nie co na ten temat:
Silniczek montowany jest w:
1. Barton Atomic
2. Barton Fighter
3. Benzer Aston50
4. Benzer Texar
5. Ferro 901-4
6. Futong FT50QT
7. GB street
8. Jincheng JC 50
9. Jincheng JC 50 Q-8 Knight
10. Keenmotorbikes Bad Boy CX50
11. Kingway Chopper 50
12. Kingway King 50
13. Kingawy Naked 50
14. Kingway street 50
15. Kingway Yamasaki
16. Kinroad XT50-18
17. Kinroad XT50GY
18. Kinroad XT50PY
19. Kinroad XT50Q KING
20. Kinroad XT50QT
21. Leike LK50Q
22. Moto Magnus Toro
23. Moto Magnus Entro
24. Moto Magnus Grande Specjal
25. Moto Magnus Rapido
26. Moto Ventus King
27. Romet C1 Trial City
28. Romet C1 Via City
29. Romet CRS 50
30. Romet Ogar 900
31. Romet Pony Pro
32. Router Pluss
33. Zipp Neken
34. Zipp Salmo
35. Zipp Shock
36. Zumico GR500
37. Zumico GR200

Do czego zmierzam:
Silnik, to stara poczciwa, zrysowana, (wstrzymam się od słowa zerżnięta) jednostka, wzorowana na Hondzie Dax, czy też Hondzie Cub. W internecie można znaleźć go pod nazwą 139FMB. Także jak najbardziej nie jest na miejscu to co mówi: Rich, bezpodstawnie pisze o tym, abyś wybrał Zetkę.
Silnik, z pionowym cylindrem jest wydajny, ale w porównaniu do leżącego, jest naprawdę,- gorszy.
Co do dynamiki, na pewno jest gorsza w porównaniu do seryjnej 50tki. Dowód? Jedynie słowny,- pokonałem bez problemu spod świateł, jeszcze na 50ccm, "Twoją" zetkę. Z dostępem do części zamiennych, oraz tuningowych jest również ciężko. A dlaczego? Bo to stosunkowo nowa jednostka. Aby kupić zestaw tuningowy, który jest tani jak barszcz, do Shocka (przypominam 139fmb) Należy wyłożyć około 100zł i 20zł na przysłowiową wódkę dla mechanika, za zmianę na 72ccm. Silnik stosowany w wielu motorowerach, ma wielkie ambicje. Z poczciwego zestawu 50ccm, możemy rozwinąć na 72, 88, 110, 125 czy 140ccm. Przy czym od 88, należy myśleć o wzmacnianym wale.
Co do zetki, nie jeździłem, nie znam pozycji za kierownicą. Nie chcę się wypowiadać co do nadwozia. Widziałem, ścigałem się, mimo to,- nie oceniam, kwestia gustu, jednym się podoba jednym nie.

Ja gdy kupowałem shocka, nie było ani jednej osoby, która w miarę często się udzielała.
Shockiem zrobiłem ponad 8000km, bez żadnej poważniejszej usterki, jedynie padł mnie iskrownik.

Dżej, święte słowa, jeżeli wszyscy patrzeliby/wzorowali się na sąsiedzie, zapewne 50% z nas śmigałaby komarkami ;)

Co do Pro, jeżeli chcesz, bierz. Nie będziesz żałował na pewno, oczywiście, co do silnika.
Pozdrawiam.

simplibestia - 2011-03-22, 23:30

GrzesQ, no to żeś Grzechu teraz u mnie zarobił minusa xD

Święte słowa należą do mnie ! :P

Dżejdżungla - 2011-03-23, 15:29

Hahaha, to Bestia wspominał o komarkach :D

Ja bym jeszcze się spytał autora tematu, czy warsztat w jego okolicy zapewnia fachową obsługę pojazdów (tzn. czy w ramach gwarancji naprawdę coś robią).

ed - 2011-06-03, 17:39

Cytat:
Zipp pro 50 ma jakieś schowki?


Ma mały schowek, ale jest, pod siedzeniem kierowcy. Nie wiem czemu ktoś wcześniej powiedział, że nie ma. Tak dla wyjaśnienia.

michiix - 2011-06-05, 14:33

Sam się zastanawiam czy kupić zippa, i jestem totalnie zielony w tym temacie, ale moge się praktycznie wypowiedzieć ponieważ:
A)Mój kolega ma pro 50
B)Mój drugi kolega ma romet zetka 50
C)3 kolega ma GB motors jakiś

I powiem tak:
pro 50 ciśnie 85 na prostej o.0
GB motors trzyma 70-75
a zetka ? 45-50 ledwo zipie, dźwięk jak by się miała rozlecieć na markowym tłumiku.
i to nie wina dotarcia, bo docierał dobrze, identycznie jak GB&zipp

PS. wiem mam kumpli z samymi chinolami xD


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group